Stroom Den Haag zoekt een Medewerker marketing en communicatie (24 – 32 uur per week)

Kunstinstelling Stroom Den Haag gelooft in de onmisbare rol van kunstenaars voor een leefbare stad en veerkrachtige samenleving. In al onze activiteiten streven we naar het verbinden van kunst, kunstenaars en stad. We dragen bij aan de inhoudelijke ontwikkeling van artistieke praktijken en agenderen maatschappelijk relevante thema's. Als translokale netwerkorganisatie geven wij samen met partners, bewoners en bezoekers invulling aan onze kernwaarden: stimuleren, verdiepen en verbinden.

Sinds onze oprichting als onafhankelijke stichting in 1990 is de relatie tussen kunst en samenleving bepalend voor alle activiteiten van Stroom. We onderscheiden ons hierin door een integrale aanpak van stimuleren, verbinden en verdiepen die tot nieuwe kruisbestuivingen, inspiratie, kennis en dwarsverbanden leidt. In de praktijk doen wij dit aan de hand van een drietal werkvelden: wij faciliteren nieuwe opdrachten en onderzoek voor kunst in de publieke ruimte, wij stimuleren Haagse hedendaagse kunstenaars en initiatieven als onderdeel van de stedelijke samenleving en wij presenteren een artistiek en maatschappelijk relevant activiteitenprogramma in samenwerking met partners en voor een scala aan publieksgroepen.

Stroom Den Haag bereidt zich in 2024 verder voor op de nieuwe kunstenplanperiode 2025-2028 waarin het door de gemeente is aangewezen als systeeminstelling. In deze doorontwikkeling van Stroom zijn we op zoek naar een medewerker voor ons team marketing en communicatie.

Als medewerker marketing en communicatie ben je (mede)verantwoordelijk voor:

· Het ontwikkelen en uitvoeren van de communicatie- en marketingstrategie en projectmatige campagnes, waaronder het overzien van processen, planning en deadlines;

· Het schrijven van de (pers- en publieks-)teksten voor diverse middelen en kanalen (persberichten, nieuwsbrieven, jaarverslagen, fondsaanvragen, websites etc.);

· Het beheren en onderhouden van de online kanalen, zoals de verschillende websites en sociale mediaplatforms, waaronder het creëren van inhoud (incl. video en livestreams), advertenties en strategieën;

· Begeleiden van het productieproces met ontwerpers, fotografen, vertalers, redacteuren, enz. voor alle (online en offline) communicatiemiddelen, waarbij wordt gezorgd voor een samenhangende merkboodschap (in beeld en tone of voice);

· Bewaken van de pers- en publiciteitsstrategie, onderhouden van perscontacten, organiseren van perspresentaties en de zorg voor lokale, nationale en internationale persaandacht en (andere) intermediairs en platforms;

· Verzamelen en analyseren van data ten behoeve van de communicatie- en marketingstrategie.

Vereiste vaardigheden en gevraagde competenties

· Aantoonbare kennis en ervaring in marketing-communicatie en op de hoogte van trends en ontwikkelingen;

· Aantoonbare kennis en ervaring in de beeldende kunstsector;

· Uitstekend taalgevoel en mondelinge en schriftelijke beheersing (vlotte pen) van het Nederlands en Engels;

· Natuurlijke netwerker, echte team player en een uitstekende spreker, je bent nieuwsgierig en open-minded;

· Kan efficiënt met tijd omgaan; is zelfsturend en samenwerkingsgericht; neemt initiatief en kan met verantwoordelijkheid omgaan;

· Brengt een netwerk mee en woont bij voorkeur in Den Haag of omgeving.

Wat bieden we?
Buiten een inspirerende werkomgeving en prettige collega's bieden we een uitdagende baan van 24 tot 32 uur in de week en een financiële waardering met een ontwikkelperspectief, afhankelijk van je groeipotentie, tussen 2.250,- en 3.350,- euro bruto per maand (bij een full time aanstelling). Stroom werkt aan eigen en eenduidige arbeidsvoorwaarden, die van toepassing zullen zijn bij aanvang van deze functie. De aanstelling is in eerste instantie voor de duur van één jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Stroom hecht aan een verbinding met bewoners en organisaties die de veelvormigheid van onze maatschappij representeren. We zijn ervan overtuigd dat die diversiteit de samenleving sterker maakt en willen dat nadrukkelijk reflecteren in ons team.

Je motivatiebrief en cv ontvangen we graag uiterlijk zondag 30 juni 2024. Stuur je sollicitatie naar: vacature@stroom.nl

Vragen over de vacature en de mogelijke aansluiting op je persoonlijke werkervaring kunnen worden gericht aan hblom@stroom.nl, onder vermelding van deze vacature. De sollicitatie bestaat uit twee gespreksrondes gepland op dinsdag 9 juli en donderdag 18 juli. Houd deze dagen svp vrij in je agenda.